www.pribramsko.eu | www.nebeske.cz |

Velká Baba, sídlo pána brdských lesů Fabiána

2017-01-02 14:20:25 | Mgr. Jaroslav Hodrment ©

Vrch Velká Baba (615 m) nalezneme v severovýchodních Brdech. Nejlépe s k ní dostaneme z komunikace Buková u Příbramě - Hostomice. Za vrcholem stoupání a dále za kapličkou vlevo je křižovatka Velká Baba - rozcestí. Zde je po levé straně velké parkoviště. Odtud můžete vyrazit k Velké Babě.

Brdy, Velká Baba (615 m), pohled z nedalekého Malého vrchu přes vrchol dále k severu.
(Foto Mgr. Jaroslav Hodrment ©)

Dle pověsti na Velké Babě stával hrad - sídlo Fabiána, pána brdských lesů.

Vrchol není daleko, po modré jen zhruba 400 m. Modrá se asi 50 m od parkoviště rozvětvuje, my se dáme vlevo nahoru (vpravo bychom Velkou Babu obešli zprava směrem na pramen Brdlavky, Zátor a Hostomice). Na samotném vrcholu je mohutný modřín, za ním při cestě stojí asi 3 m vysoký, jednoduchý dřevěný kříž.

Za ním pak pár desítek metrů vlevo sejdeme ke skalisku, ze kterého je vyhlídka severním směrem přes Hostomice. Vyhlídka je však poněkud omezena stromy. Pod skálou je rozsáhlé kamenné pole.

Pozor, tato skalnatá vyhlídka se nesprávně zaměňuje za jiný skalní útvar - nedaleké Fabiánovo lože. To je asi 300 m po cestě dále po hřebeni, viz Fabiánovo lože.

GPS: 49.7923764N, 14.0534342E

Brdy, vrch Velká Baba. Pár desítek metrů za vrcholem stojí asi 3 m vysoký jednoduchý dřevěný kříž.
(Foto Mgr. Jaroslav Hodrment ©)
Brdy, vrch Velká Baba. Skalisko nedaleko vrcholu s vyhlídkou přes Hostomice na sever. Vyhlídka je poněkud omezena vzrostlými stromy. UPOZORNĚNÍ: To není Fabiánovo lože!
Brdy, vrch Velká Baba. Kamenné moře pod skaliskem.

POZOR: Na mapě (na serveru mapy.cz) je špatně označeno Fabiáonovo lože. Je zaměněno za skalisko pod Velkou Babou!

Mgr. Jaroslav Hodrment ©

Vaše jméno:

Váš názor: Přečtěte si Kodex diskutéra.